آکادمی پیکسان

آموزش عکاسی

آکادمی پیکسان

آموزش عکاسی

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فهرست عناوین

دستمزد مدلینگ کودک

دستمزد مدلینگ کودک و آگاهی از میزان آن یکی از نکاتی است که والدین برای ورود فرزندشان به عرصه مدلینگ کودک، علاقه مند به کسب اطلاعات درباره آن هستند. حتی والدینی که قصد دارند کودکشان را به هر طریقی که شده وارد این حوزه کنند نیز علاقه مندند درباره درآمد مدل کودک اطلاعاتی را کسب کنند.

حقیقت امر این است که درآمد مدلینگ کودک تحت تاثیر عوامل و شرایط گوناگونی می تواند متفاوت باشد، که در این مقاله از آکادمی پیکسان قصد داریم به طور اجمالی به بررسی این عوامل بپردازیم.

درآمد مدلینگ کودک

 

مبنای دستمزد مدلینگ کودک چیست؟

زمانی که کودک شما وارد عرصه مدلینگ می شود، در صورت ادامه مسیر و انتخاب های صحیح، می تواند آینده درخشانی داشته باشد. آینده یک مدل کودک می تواند به چند مسیر متفاوت ختم شود.

  • یک مدل کودک می تواند در آینده به یک مدل تبلیغاتی تبدیل شده که عکسش در بیلبوردها و مجلات در پروژه های مختلف تبلیغاتی به نمایش در می آید.
  • بعضی از مدل های کودک نیز به سمت صنعت مد و فشن رفته و به یک مدل لباس برجسته تبدیل می شوند.
  • در مواردی نیز مشاهده شده است که مدل های کودک در آینده وارد عرصه بازیگری نیز شده اند.
  • و حتی ممکن است برای عکسبرداری های نمونه در چند آتلیه کودک فعالیت نماید.

به طور کلی آینده یک مدل کودک درخشان و جذاب می باشد، به شرطی که کودک از مسیر خارج نشود و انتخاب های درستی داشته باشد، که در این امر نقش والدین کودک می تواند حیاتی باشد.

اما چند فاکتور اصلی برای تعیین میزان دستمزد مدلینگ کودک وجود دارد، که این موارد عبارتند از:

  • سابقه کاری
  • ساعت کاری
  • نوع عکاسی از کودک
  • نوع فعالیت مدلینگ

فاکتورهای تاثیر گذار بر دستمزد مدلینگ کودک

 

سابقه کاری

نکته مهمی که باید به آن توجه نمود این است که عرصه مدلینگ نیز مانند هر حوزه دیگری در ابتدای راه نیاز به صبوری و ممارست دارد و درآمد آن اندک است، اما به مرور زمان و با تلاش و پشتکار کودک شما و کسب تجربه، دستمزد او هم افزایش می یابد. در واقع سابقه کاری در مدلینگ رابطه مستقیمی با دستمزد دریافتی مدل دارد.

 

ساعت کاری

ساعت کاری یکی دیگر از مواردی است که شدیدا در میزان درآمد مدلینگ کودک موثر است. به این صورت که هر چه کودک شما زمان بیشتری را به کار خود اختصاص دهد، درآمد بیشتری نیز کسب می کند.

البته هنگام تنظیم ساعات کاری یک مدل کودک، والدین وی در صورتی که او به مدرسه می رود باید به این نکته توجه کنند تا کودک از لحاظ درسی و تحصیلی، دچار آسیب و لطمه ای نشود.

 

نوع عکاسی از کودک

نوع عکاسی از کودک یکی از پارامترهایی است که در میزان درآمد او در عرصه مدلینگ می تواند موثر باشد. برای مثال دستمزد کودکی که برای یک پروژه عکاسی در آتلیه کودک حاضر می شود به مراتب کمتر از دستمزد کودکی است که برای پروژه عکاسی مجبور به حضور در یک هوای سرد زمستانی و عکاسی زیر بارش برف است.

 

نوع فعالیت مدلینگ

نوع فعالیت مدلینگ نیز در میزان در آمد او تاثیر گذار است. به این معنی که مدل کودکی که قرار است تصاویرش روی جلد یک مجله معروف و پرخواننده چاپ شود، قطعا درآمد بیشتری نسبت به کودکی دارد که عکس های گرفته شده از او قرار است برای یک تبلیغ لباس محلی روی یک بروشور مورد استفاده قرار گیرد.

دستمزد مدلینگ کودکان در ایران

به طور کلی میزان درآمد مدل کودکان در ایران با توجه به پارامترهای بالا می تواند متغیر باشد و میزان مشخص و ثابتی ندارد. اما نکته تاثیر گذار، سابقه کاری کودک شما در زمینه مدلینگ می باشد و هرچه سابقه کاری یک مدل کودک بیشتر باشد، میزان دستمزد و درآمد او هم بیشتر خواهد بود.

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

فهرست عناوین

طراحی آتلیه عکاسی

طراحی آتلیه عکاسی یکی از موارد مهمی است که در رونق کسب و کار عکاسی و جذب مشتری برای آتلیه عکاسی شما فوق العاده تاثیر گذار است. شما به عنوان یک عکاس می توانید ایده ها و نظرات متفاوتی در رابطه با طراحی آتلیه عکاسی خود داشته باشید، اما باید به این نکته توجه کنید که آتلیه عکاسی شما یک آتلیه کودک است یا یک آتلیه بارداری و یا حتی یک آتلیه چند منظوره، چرا که دکوراسیون و طراحی آتلیه عکاسی شما با توجه به نوع و سبک کاری شما می تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی 5 مرحله برای طراحی آتلیه عکاسی خواهیم پرداخت.

طراحی آتلیه عکاسی

 

5 مرحله برای طراحی آتلیه عکاسی

 1- استفاده از لوازم و تجهیزات مناسب

یکی از الزامات طراحی آتلیه عکاسی، استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب می باشد. بعضی مواقع وسایل پیش افتاده و تزئینات ساده و جزئی نیز می تواند طراحی استودیوی عکاسی شما را دستخوش تغییرات گسترده ای کند و محیط آن را مشتری پسند تر کند. در اصل لوازم و تجهیزات یک آتلیه، مهم ترین قسمت طراحی داخلی آن را شامل می شوند. اگر شما یک آتلیه بزرگ با معماری زیبا داشته باشید، اما تجهیزات مناسب و استانداردی در ان نداشته باشید، این هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت و کمتر مورد توجه مردم قرار می گیرد. هنگام چینش و انتخاب وسایل مورد نیاز برای آتلیه خود باید به وسعت فضای اتلیه و نوع و سبک عکاسی خود توجه کنید تا چینش شما کاملا سازگار با محیط و سبک کاری شما باشد.

استفاده از لوازم و تجهیزات مناسب در طراحی عکاسی

 

2- استفاده از ایده های خلاقانه

در طراحی آتلیه عکاسی خود سعی کنید تا حد امکان از ایده های جدید و خلاقانه استفاده کنید و به دنبال کپی برداری از مدل های تکراری نباشید. هر چه خلاقیت و ابتکار شما بیشتر باشد، آتلیه شما خاص تر و جذاب تر جلوه می کند. به یاد داشته باشید که همیشه نیازی به صرف هزینه های هنگفت نیست، گاهی با اجرای چند ایده خلاقانه با هزینه اندک نیز می توان به نتیجه مطلوب رسید.

 

3- توجه به ترکیب رنگ ها

توجه به روانشناسی رنگ ها و مقوله ترکیب رنگ ها در طراحی استودیوی عکاسی امری بسیار مهم است. توجه به ترکیب رنگ ها نقش مهمی در دکوراسیون دارد. رنگ ها در واقع یک زبان تصویری برای ارائه مفاهیم به مخاطب می باشند. به کارگیری رنگ های گوناگون و توجه به هارمونی آنها، سریعترین، ساده ترین و واقع بینانه ترین روش برای دمیدن یک روح در فضای استودیو عکاسی شماست. رنگ ها می توانند به طور کامل فضای داخلی استودیو عکاسی شما را تغییر داده و با دکوراسیون و سبک کاری شما هماهنگی ایجاد کنند.

گاهی ممکن است شما هزینه بالایی را برای خرید تجهیزات و عناصر دکوراسیون استودیوی خود متحمل شده باشید، اما هیچ گونه هارمونی و هماهنگی میان رنگ وسایل، دیوارها و کل فضای استودیوی عکاسی شما مشاهده نشود، و این به معنی عدم مقبولیت آتلیه عکاسی شما نزد مشتریان و مخاطبان می باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید به هارمونی و ترکیب رنگ ها هنگام طراحی استودیو عکاسی خود توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه به روانشناسی رنگها در طراحی آتلیه عکاسی

 

4- نورپردازی صحیح

نورپردازی در طراحی استودیوی عکاسی از مهم ترین آیتم ها به شمار می آید. برای این منظور شما به تجهیزاتی نظیر سافت باکس، چتر بازتابنده، فلش و لانه زنبوری نیازمندید. شما باید نحوه قرار گرفتن و استفاده از هرکدام از این موارد را با توجه به محیط و ابعاد آتلیه و سبک عکاسی خود، در نظر بگیرید، تا بتوانید بهترین نورپردازی را هماهنگ با طراحی استودیوی عکاسی داشته باشید.

 

 5- چیدمان اصولی لوازم و تجهیزات

برای ایجاد یک دکور و طراحی ایده آل، باید وسایل موجود در استودیوی خود را به بهترین شکل در کنار هم بچینید. چیدمان اصولی و دقیق تجهیزات و لوازم در فضای استودیو، سبب می شود تا محیط داخلی آتلیه شکیل تر به نظر برسد. اگر آتلیه شما یک آتلیه کوچک است باید به این موضوع، توجه بیشتری داشته باشید.

چیدمان و دکوراسیون استودیوی عکاسی

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

فهرست عناوین

درآمد آتلیه عکاسی

درآمد آتلیه عکاسی نکته مهی است که هر عکاس قبل از شروع عکاسی به دنبال تحقیق درباره آن می باشد و خیلی از مبتدیان قبل از ایجاد یک آتلیه عکاسی سعی می کنند اطلاعاتی را درباره میزان درآمد آتلیه عکاسی به دست آورند. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا میانگین درآمد عکاسان در سال 98 و عوامل موثر بر درآمد آتلیه عکاسی را مورد بررسی قرار داده و سپس به معرفی سبک های پردرآمد عکاسی و روش های افزایش در آمد یک آتلیه عکاسی بپردازیم و شما را با این راهکارها آشنا سازیم، پس ما را تا انتها همراهی کنید.

درآمد آتلیه عکاسی

 

درآمد آتلیه عکاسی چقدر است؟

پاسخ به این سوال اندکی دشوار است اما باید بدانید که درآمد یک آتلیه عکاسی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بسته به سبک، سابقه و نوع کار عکاس می تواند متفاوت باشد. چیزی که مسلم می باشد این است که اگر در شروع راه عکاسی هستید، باید بدانید که هزینه های راه اندازی یک آتلیه عکاسی بیشتر از هزینه های ساخت یک استودیوی عکاسی خانگی است. با ساخت آتلیه خانگی شما می توانید هزینه های مربوط به اجاره و یا خریداری مکان مربوط به آتلیه را به صفر برسانید و این قضیه می تواند بر در آمد آتلیه عکاسی شما تاثیر داشته باشد. به طور کلی درآمد آتلیه عکاسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مقاله به بررسی این عوامل می پردازیم، قبل از آن بد نیست بدانید که در سالی که گذشت، میانگین درآمد عکاسان در آتلیه ها چقدر بوده است.

 

میانگین در آمد عکاسان در سال 98 چقدر بود؟

عکاسانی که در قسمت های مختلف در حوزه عکاسی مشغول به فعالیت می باشند با توجه به تخصص، سابقه کاری و سبک عکاسی که ارائه می دهند، حقوق و درآمد متفاوتی دارند. در جدیدترین بررسی انجام گرفته در اواخر سال 1398 توسط متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی ازلحاظ درآمد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. بر اساس این تحقیق، متوسط درآمد یک عکاس، ماهیانه حدود 2.800.000 تومان بوده است، این در شرایطی است که حداقل درآمد برای یک عکاس تازه کار، چیزی حدود 1.800.000 تومان در ماه و حداکثر درآمد برای یک عکاس حرفه ای، در حدود 5.400.000 تومان در ماه محاسبه شده است.

 

در آمد آتلیه عکاسی به چه عواملی بستگی دارد؟

همان گونه که گفتیم، عوامل مختلفی وجود دارد که میزان درآمد یک عکاس و آتلیه عکاسی را تعیین می کند. بیایید نگاهی به برخی از این عوامل بیاندازیم:

  • محل سکونت و برپایی آتلیه عکاسی
  • نوع و سبک عکاسی
  • سطح مهارت عکاس
  • امکانات و تجهیزات مورد استفاده
  • استراتژی های بازاریابی
  • زمان و تلاش اختصاص داده شده

 

کدام سبک عکاسی بیشترین درآمد را برای آتلیه عکاسی به همراه دارد؟

به طور کلی نمی توان گفت که یک سبک عکاسی از سبک دیگر برتر یا پولسازتر است و این کیفیت کار و مهارت شماست که تعیین کننده میزان درآمد آتلیه عکاسی شما خواهد بود، اما برخی از سبک های عکاسی هستند که قابلیت پولسازی و کسب درآمد بیشتری در آنها نهفته است، این سبک های عکاسی عبارتند از:

عکاس عروسی

 

8 روش برای افزایش درآمد آتلیه عکاسی

1- ایجاد وب سایت عکاسی

امروزه هر تجارتی بدون وب سایت تقریبا شبیه آخر هفته بدون تعطیلی می باشد! همه رستوران ها، هتل ها و باشگاه های ورزشی درجه یک و با کیفیت، یک وب سایت اینترنتی دارند. یک وب سایت عکاسی چیزی است که یک آتلیه برای بهبود هویت برند خود و جلب اعتماد و اعتبار نزد مشتریان به آن نیاز دارد. افزایش اعتبار و جلب اعتماد بیشتر مشتریان،  دقیقا همان چیزی است که سبب مراجعه بیشتر و کسب در آمد بیشتر شما می شود. پس ایجاد یک وب سایت عکاسی را برای  افزایش درآمد آتلیه عکاسی خود فراموش نکنید. وب سایتی که در بردارنده نمونه کارها و ارائه دهنده خدمات شماست.

 

2- آموزش عکاسی

عکاسی به علم، هنر و شیوه تهیه عکس و ثبت تصاویر در حالات و استایل های مختلف اشاره دارد. عکاسی یکی از مشهورترین اشکال هنری بوده و دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود فراگیری چنین هنرهایی برای دانشجویان و جوانان جذاب باشد. عکاسی به مردم می آموزد که از محیط و طبیعت نهایت استفاده را ببرند. از طریق عکاسی، افراد می توانند زیبایی ها و حتی ساده ترین برداشت های بصری از اطراف خود را به ثبت برسانند. از این رو آموزش عکاسی و ایجاد یک آموزشگاه عکاسی می تواند ایده ای پرسود برای شما باشد و خیل عظیمی از دوست داران هنر و عکاسی را به سمت شما بکشاند.  دریافت شهریه بابت ارائه آموزش های عکاسی به علاقه مندان و برگزاری کلاس های عکاسی در محیط آتلیه می تواند یکی از راه های موثر افزایش درآمد آتلیه عکاسی باشد.

آموزشگاه عکاسی

 

3- فروش نسخه های دیجیتالی یا چاپ شده

همه عاشق عکس های زیبا هستند. یکی از راه های افزایش درآمد آتلیه عکاسی آماده سازی انواع نسخه های دیجیتالی و یا چاپ شده از موضوعات مختلف و فروش این نسخه ها در وب سایت آتلیه و یا شبکه هایی اجتماعی به علاقه مندان است. این کار می تواند ایده ای پرسود برای یک آتلیه عکاسی باشد. همچنین شما می توانید برخی از تصاویر خود را به وب سایت های عکاسی معتبر که برای کارهای هنری شما ارزش قائل هستند، بفروشید.

 

4- ایجاد وبلاگ عکاسی

ایجاد یک وبلاگ عکاسی ابزاری مناسب برای افزایش درآمد آتلیه عکاسی شماست. ایجاد یک وبلاگ عکاسی این فرصت را به شما می دهد تا نشان دهید که چه کسی هستید، چرا عکاسی می کنید  و چه خدماتی را می توانید به مشتریان خود ارائه کنید. این قضیه به مشتریان انگیزه می دهد و باعث می شود تا به سمت شما جذب شوند. وبلاگ ها می توانند ارائه دهنده نمونه کارها و تم های عکاسی شما باشند. یک وبلاگ خوب باید مرتبا به روز شده و محتوای با کیفیت ارائه دهد. مزیت دیگر ایجاد یک وبلاگ عکاسی این است که وبلاگ ها یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر ارسالی مشتریان شما هستند. مردم عاشق دیدن عکس های خود در وبلاگ عکاسی شما هستند و سایت شما را با اعضای خانواده و دوستانشان به اشتراک می گذارند.

وبلاگ عکاسی

 

5- برگزاری کارگاه های عکاسی

کارگاه عکاسی مکانی است که هرکسی که علاقه مند به عکاسی باشد باید هر از چندگاهی از آن بازدید کند. به خصوص کارگاه هایی که توسط متخصصان عکاسی برگزار می شود. یک کارگاه عکاسی مکان بسیار خوبی برای مشاهده و یادگیری است. تجربه و دانشی که می توان از یک کارگاه خوب عکاسی به دست آورد، چیزی نیست که در هر جای دیگری بتوان آن را به دست آورد. برگزاری یک کارگاه آموزشی توسط شما در محیط آتلیه می تواند خیل عظیمی از علاقه مندان و فعالان حوزه عکاسی را به سمت شما جذب کند. این تعامل قطعا به نفع شماست و به بیشتر شناخته شدن شما کمک می کند و این شناخت بیشتر مساوی با درآمد بیشتر برای آتلیه شماست.

 

6- فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پینترست می تواند سبب افزایش درآمد آتلیه عکاسی شما باشد به شرطی که راه استفاده از این بسترهای اجتماعی را به درستی بدانید. اولین چیزی که  استفاده و فعالیت در پینترست برای شما خواهد داشت، تفاوت کلی آن با اینستاگرام است. پینترست در واقع یک شبکه اجتماعی نیست. پینترست یک سایت نشانه گذاری اجتماعی است و یک تفاوت بزرگ با اینستاگرام دارد و آن این است که مردم معمولا از آن استفاده نمی کنند تا دوستان و مخاطبین خود را به روشی که در اینستاگرام انجام می دهند، دنبال کنند. مردم از پینترست برای الهام گرفتن و آشنایی با مدل ها و تم های گوناگون عکاسی استفاده می کنند. برای مثال شما می توانید انواع تم تولد آتلیه عکاسی یا انواع تم دندونی آتلیه خود را در این بستر اجتماعی به انتشار برسانید.

اینستاگرام و پینترست

 

7- عکاسی پرتره در فضای باز

عکاسی پرتره در فضای باز یکی از بهترین راهکارها برای افزایش درآمد آتلیه عکاسی شما می باشد. می توانید خودتان این کار را انجا دهید یا یک عکاس از آتلیه را مامور کنید که در اماکن عمومی شلوغ در بعضی از روزهای هفته در میان مردم حاضر شده و از آنها عکس پرتره بگیرد. این ایده می تواند مورد توجه مردم نیز واقع شده و برای شما نیز سودآور باشد.

 

8- برگزاری مسابقات عکاسی

واقعیت این است که بیشتر مسابقات عکاسی به یک موضوع یا سبک خاص نیاز دارند. ورود به این مسابقات برای مردم جذاب است چرا که سبب می شود آنها روی چالش ها و تکنیک های جدید عکاسی متمرکز شوند و این قضیه به بهبود توانایی های آنها کمک می کند. مزیت اصلی برگزاری مسابقات عکاسی، توسعه مهارتهای عکاسی بین عموم و علاقه مندان است. ایجاد مسابقات عکاسی در بستر رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام می تواند تعداد زیادی از علاقه مندان به حوزه عکاسی را به سمت شما بکشاند و این قضیه سبب بهبود هویت برند و اعتبار آتلیه شما شده و می تواند مشتریان جدید تر و بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

درآمد آتلیه عکاسی

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

فهرست عناوین

اسم آتلیه عکاسی و انتخاب آن از مهترین نکات هنگام راه انداری یک آتلیه عکاسی می باشد. انتخاب نام آتلیه موضوعی است که بعدها بر روی درآمد آتلیه و تبلیغات آن تاثیرگذار خواهد بود.

اسم آتلیه عکاسی شما باید به گونه ای باشد که مردم آن را به راحتی به خاطر بسپارند و آن را از یاد نبرند. اسم آتلیه عکاسی شما باید منحصر به فرد باشد و شما را از رقبا متمایز کند. انتخاب اسم هنری و خاص برای آتلیه می تواند یکی از گزینه های مناسب محسوب شود.

اسم اصیل ایرانی برای آتلیه

 

سوالاتی که هنگام انتخاب اسم آتلیه عکاسی باید از خود بپرسید:

  • چه پیامی را می خواهید با نام برند خود به تصویر بکشید؟
  • بزرگترین اولویت شما چیست؟ آیا می خواهید نام شما راحت، متفاوت و منحصر به فرد باشد
  • آیا میخواهید این نام مستقیما با خدمات آتلیه عکاسی مرتبط باشد؟
  • می خواهید وقتی مردم نام آتلیه شما را می شنوند چه فکری درباره شما کنند؟
  • آیا طول این اسم برایتان مهم است؟ می خواهید یک نام کوتاه داشته باشید یا نام طولانی بهتر است؟

 

اسم هنری برای آتلیه (اسم خاص)

برخی از دوستان به دنبال اسم هنری و خاص برای آتلیه خود هستند که هم تداعی کننده هنر عکاسی باشد و هم در میان دیگر اسمها شاخص به نظر برسد. در ادامه برخی از اسمهای هنری برای آتلیه آورده شده است:

تیراژه شاهکار باران
فلامینگو پدیده کاخ
نمای اول موود فلور
اسکار مکث ایده
نمای دور آویژه (خاص) کیمیا
سیب ایران هانا
زاک رخ طلوع
لبخند رخک ماندگاران
نیم رخ لحظه ها چهره نما
المان(eleman) شانو رادو

 

اسم ایرانی برای آتلیه عکاسی

انتخاب یک اسم اصیل ایرانی برای آتلیه می تواند بهترین گزینه باشد. در ادامه تعدادی از زیباترین اسامی اصیل ایرانی را برای نام گذاری آتلیه عکاسی به شما معرفی خواهیم کرد.

آذین یاشار ترلان
آرزو آرش ساغر
سوگل آرتین آرتام
مارال نازلی دیبا
روزبه آرشام آرمیتا
آریا نازیلا سپهر
ارغوان ارمغان اشکان
سونیا افسانه افسون
افشین سلین ژاله
سمیرا کیانا امید
ایلیا گیسو آنوشا
اهورا مینو ایران
بهتاش پرتو آهو
دنیا پوریا داریوش
آهـو ساره
پریا رابـو پریناز
ژیوا سیترا زاوا (داماد)
ساویـز روژان آونگ
سپید بانو آنا شهیر (شاهانه)
گلبان (نگهدارنده گل) جامین سـیتا
پژوا دیاکـو (اولین پادشاه مادها) فـرداد (دهنده شکوه و زیبایی)

در جدول بالا تنها بخش کوچکی از نامهای اصیل ایرانی گنجانده شده است. برای مشاهده موارد بیشتر میتوانید مطلب فهرست نامهای ایرانی را مطالعه نمایید.

نکات مهم هنگام انتخاب نام آتلیه عکاسی

  • اطمینان حاصل کنید که نام شما منحصر به فرد است و چیزی است که مشتریان شما به راحتی می توانند آن را به خاطر بسپارند.
  • از هرگونه گفتار غیرمعمول و بازی با کلمات خودداری کنید.
  • سعی کنید مطمئن شوید که تلفظ آن آسان است.
  • اطمینان حاصل کنید که نام شما کلاسیک است .
  • سادگی نام آتلیه نکته ای مهم است. از انتخاب نام هایی با کلمات تخصصی که مشتریان شما معانی آن را نمی دانند، خودداری کنید.
  • انتخاب نامی مرتبط با تخصص عکاسی الزامی نیست و می توانید نامی غیر مرتبط انتخاب کنید
  • نام آتلیه شما باید یک کلمه یا عبارت جذاب باشد.

1- یک اسم ساده انتخاب کنید

انتخاب اسم آتلیه عکاسی شما نیازی به ماه ها فکر کردن و زمان صرف کردن ندارد تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بیش از هر چیز، اگر از اسمی غیر مرتبط با حوزه عکاسی استفاده می کنید، باید آن را ساده انتخاب کنید. ساده یعنی هم کوتاه و هم جذاب. ساده و جذاب نگه داشتن آن، یادآوری آن را برای افراد آسان تر می کند.

4- خود را از رقبا متمایز کنید

انتخاب اسم آتلیه عکاسی شما باید به گونه ای باشد که شما را از رقبا متمایز کند. به دو یا سه کلمه فکر کنید که شما و آتلیه شما را توصیف می کند. نام شما باید نشان دهد که شما چه نوع خدماتی را ارائه می دهید و قصد خدمت به کدام دسته از مشتریان را دارید.

اگر شما صاحب یک آتلیه بارداری هستید و یا یک آتلیه کودک، نام شما باید مرتبط باشد. البته ممکن است یک آتلیه چند منظوره باشید، به همین علت باید نامی کلی تر و جامع تر را انتخاب کنید.

5- کپی برداری نکنید

هنگام انتخاب اسم آتلیه عکاسی خود، باید اطمینان حاصل کنید که از هرگونه کپی برداری جلو گیری شود. باید جستجو کنید و مطمئن شوید که (حداقل در شهر یا محله شما) هیچ کس در حال حاضر از نام مورد نظرتان استفاده نمی کند.

اگر قصد دارید کسب وکار خود را در یک شهر خاص ثبت کنید، می توانید جستجوی نامهای تجاری فعلی را در حل مورد نظر انجام دهید و در صورت اینکه متوجه شدید نام انتخابی شما قبلا وجود دارد، آن را تغییر دهید.

7- انتخاب همزمان نام و لوگوی آتلیه

در زمان انتخاب نام آتلیه حتما نیم نگاهی به این موضوع داشته باشد که اسم انتخاب شده با چه لوگویی ترکیب و طراحی خواهد شد. حتی لازم است که انتخاب اسم آتلیه و طراحی لوگوی آتلیه به طور همزمان انجام شود.

2- یک نام جالب و طنز آلود انتخاب کنید

همه ما می دانیم که عبارات جذاب و خنده دار بیش از عبارات عادی در حافظه بلند مدت ما باقی می مانند. پس یک نام طنز آلود و جالب برای آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید، این کار هم به یادآوری بهتر نام شما به مشتریان کمک می کند و هم نام تجاری شما را از رقبا متمایز می کند.

3- نامی کلاسیک انتخاب کنید

نامی را انتخاب کنید که در طول زمان از مقبولیت نیفتد. سعی کنید طبق مد و زمان حال نامی را انتخاب نکنید زیرا پنج سال دیگر ممکن است متوجه شوید که نام شما قدیمی و از مد افتاده است.

سعی کنید نامی کلاسیک را انتخاب کنید که همچنان و در گذر زمان تازگی داشته باشد. همیشه قبل از انتخاب اسم آتلیه عکاسی از خودتان بپرسید که آیا این نام برای مشتریان جذاب است یا خیر؟

اسم آتلیه عکاسی

  • مژده حسنی