آکادمی پیکسان

آموزش عکاسی

آکادمی پیکسان

آموزش عکاسی

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازاریابی عکاسی یکی از چالش برانگیزترین جنبه های تجارت سودآور عکاسی است. بسیاری از عکاسان در اوج مشغله کاری، بازاریابی کار خود را فراموش می کنند، و زمانی که اوضاع آرام می شود، متوجه می شوند که مشتریان دیگر به سمت آنها نمی آیند. در این مقاله از پیکسان، به بررسی پانزده ایده آسان برای بازاریابی عکاسی که به شما کمک می کند تا کسب و کار عکاسی خود را ارتقاء دهید و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید، خواهیم پرداخت.

بازاریابی عکاسی

15 ایده آسان برای بازاریابی عکاسی

1- بازار هدف خود را شناسایی کنید

اولین کاری که قبل از شروع فرآیند بازاریابی عکاسی باید انجام دهید شناسایی بازار هدف شماست. شما از قبل می دانید که یک عکاس غذا هستید، نه یک عکاس پرتره خانوادگی. اما خاص تر شدن به شما کمک می کند تا دنبال بازار هدف خود باشید. غذا یک بازار هدف بسیار گسترده را شامل می شود. این می تواند شامل رستوران ها، کشاورزان، آژانس های تبلیغاتی و شرکت های بسته بندی محصولات باشد. توجه داشته باشید که انتخاب یک منطقه برای تمرکز بیشتر، باعث افزایش رشد لیست مشتریان شما می شود.

اگر در نور طبیعی عکاسی می کنید با چالش هایی روبرو خواهید شد و باید از طرز استفاده از نور در عکاسی به خوبی آگاه باشید. یا ممکن است شما یک عکاسی خانوادگی باشید که در یک آتلیه کار می کنید، پس به آنچه علاقه مند هستید، پایبند باشید و روی تلاش های بازاریابی برای آن مورد خاص تمرکز کنید تا بیشترین بازده را برای تجارت شما ایجاد کند. سعی نکنید همه کارها را باهم انجام دهید چرا که این کار جواب نخواهد داد. برای مثال تصور کنید که یک عکاس عروسی هستید، سعی کنید با صاحبان تالارها و برگزارکنندگان مراسم عروسی، در تعامل باشید. این یک تاکتیک هوشمند در بازاریابی است که هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

2- یک بانک اطلاعات مشتری ایجاد کنید

پس از شناسایی بازار هدف خود، شروع به ساختن یک بانک اطلاعات مشتری کنید. به این ترتیب تمام چشم اندازها و پروژه های خود را پیگیری خواهید کرد. شما می توانید تحقیقات خود را در مورد مشتری ایده آل خود ثبت کنید و در بانک اطلاعاتی خود، در مورد مشتریان گذشته و فعلی خود اطلاعاتی را جع آوری کنید. همچنین می توانید لیستی از شرکای بالقوه بازاریابی خود تهیه کنید. یک بانک اطلاعاتی به شما این امکان را می دهد تا برای ردیابی مشتری خود بستری آسان ایجاد کنید. اگر شما مشتری های معمولی داشته باشید که مدتی است آنها را ندیده اید، یک بانک اطلاعاتی می تواند یادآوری خوبی برای شما باشد. برای آنها یک پیامک یا ایمیل پیگیری شخصی بفرستید یا در مورد آفرها و تخفیف های خود به آنها اطلاع رسانی کنید.

انواع مختلفی از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این نرم افزارها به شما این امکان را می دهد تا هزینه های خود را پیگیری کنید. همچنین می توانید قراردادهایی بنویسید و آنها را برای امضا ارسال کنید، یا می توانید فرم های پرسشنامه را از طریق آن ایجاد کنید.

سیستم Crm

3- یک وبلاگ وردپرس بنویسید

یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی عکاسی نوشتن یک وبلاگ در وردپرس است. بسیاری از عکاسان احساس می کنند نوشتن متن و مقاله برای آنها مناسب نیست. اما بسیار ارزشمند است که یک وبلاگ و یک برنامه ارسال منظم داشته باشید. لازم نیست زیاد بنویسید. چند پاراگراف کوتاه با تعداد زیادی عکس، عالی است. می توانید جلسه و تجربه ای را که توسط خود یا مشتری داشتید توصیف کنید.

اگر کارهای تجاری  انجام می دهید، می توانید چند عکس از پشت صحنه کار خود ارسال کنید و در مورد روند و مراحل کار خود صحبت کنید. شما حتی می توانید یک وبلاگ آموزش عکاسی  با هدف آموزش به مبتدیان بنویسید. هنگامی که پست های وبلاگ خود را می نویسید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی را که مخاطبانتان دوست دارند به آنها ارائه می دهید. اگر عکاس عروسی هستید، در مورد آن بنویسید. یک عکاس پرتره می تواند در مورد نحوه آماده سازی آن بنویسد. یک وبلاگ به شما کمک می کند تا شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود نشان دهد، که این قضیه برای شما و تجارت شما بسیار سودمند است. یک وبلاگ وردپرس بهینه سازی موتور جستجو را ساده تر می کند و سایت شما در رتبه بندی های گوگل سریعتر بالا می رود.

 

4- یک لیست ایمیل را برای ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنید

این روزها صحبت های زیادی در مورد اهمیت داشتن لیست ایمیل انجام شده است، فارغ از این که چه نوع شغلی را اداره می کنید. کانال های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم هستند. البته این رسانه ها همیشگی نیستند، این بدان معنی است که آنها می توانند الگوریتم های خود را در هر زمانی تغییر دهند و این می تواند به شکلی اتفاق بیفتد که تاثیر منفی بر تجارت شما بگذارد.

شما همچنین در مورد تصمیمات تصادفی دیگری که ممکن است این شرکت ها اتخاذ کنند، ممکن است متضرر شوید. به عنوان مثال، اینستاگرام می تواند شما را از استفاده بیش از حد از یک هشتگ منع کند، این امر می تواند فاجعه بار باشد اگر روی این هشتگ به عنوان اصلی ترین روش برای بازاریابی کار خود حساب باز کرده اید. اما لیست ایمیل شما متعلق به شماست و می توانید آنچه را که می خواهید با آن انجام دهید.

ایمیل مارکتینگ یک روش شخصی برای ارتباط با مخاطبان شما است و سکویی که می توانید برای برخی دیگر از تلاش های بازاریابی خود از آن استفاده کنید. شما می توانید به صورت حضوری اقدام به اجرا کنید یا آخرین پست وبلاگ خود را از طریق فید RSS ارسال کنید. پس از ثبت نام مشترکان، باید یک سری ایمیل به آنها ارسال کرده و به اعتماد سازی بپردازید. این امر باعث می شود که آنها احتمالا از محصولات و خدمات شما استقبال کنند.  ثبات و زمان بندی و منظم بودن ایمیل ها نکته ای بسیار مهم است.

 

5- برای به دست آوردن مشتری جدید، یک برنامه ارجاع ایجاد کنید

یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری جدید در بازاریابی عکاسی ایجاد یک برنامه ارجاع است. در حقیقت وقتی برای مراجعه به خدمات خود به کسی هدیه می دهید، انگیزه ای برای انجام این کار به آنها خواهید داد. شما می توانید این کار را از طرق مختلف انجام دهید. بعد از آن می توانید در جلسه بعدی تخفیفی را به آنها ارائه دهید یا به آنها یک کارت هدیه  یا یک بلیط تئاتر هدیه دهید. یک برنامه ارجاع باعث می شود تا مشتریان بدانند که برای معرفی شغل شما به دیگران چه چیزی دریافت می کنند. این یک سرمایه گذاری کوچک است که می تواند بازده خوبی داشته باشد.

همچنین فراموش نکنید که از دوستان و مشتریان وفادار نیز بخواهید شغل شما را انتشار دهند. آنها این قضیه را به خوبی انجام داده و مشتری های جدیدی را برای شما به ارمغان می آورند. آنها می توانند بزرگترین منبع ارجاع شما باشند. در عوض آنها را با تخفیف یا هدیه ای برای معرفی مشتری جدید، ترغیب کنید.

بازاریابی عکاسی

6- ایجاد و ارسال  فایل برای مخاطبان و مشتریان

اگر یک عکاس تجاری هستید یا بازار هدف شما یک آژانس تبلیغاتی یا  یک مجله است. بنابراین نمی توانید برای یافتن شما در گوگل روی آنها حساب باز کنید. آنها معمولا به منابعی که از طریق کارت پستال یا پست های PDF دریافت می کنند، روی می آورند. درباره شرکت هایی که می خواهید برای آنها کار کنید تحقیق کنید و یک PDF از کارهای خود را که توسط یک حرفه ای طراحی شده است به آنها ارائه دهید.

نامه های خود را به شرکت ها ارسال کنید و هر چهار ماه یک بار آن را به روز کنید. این باعث می شود ظاهر شما تازه به نظر برسد و این احساس را به مشتریان بالقوه می دهد که شما مشغول کار هستید و خوب کار می کنید. اگر با مشتری و به روش مستقیم کار می کنید نیز می توانید از همین روش استفاده کنید. این یک راه خوب برای ارتباط با مشتریان قدیمی است و می تواند به آنها یاد آوری کند تا دوباره به شما مراجعه کنند. تعامل مستقیم یک راه عالی برای بازاریابی عکاسی می باشد.

 

7- برای جذب مخاطب خود هدایای رایگان ارائه کنید

به عنوان یک عکاس، تعامل با مخاطبان یا مشتریان بالقوه می تواند دشوار باشد. هدایا و مسابقات راهی عالی برای رونق کسب و کار شما است. این هدایا تعامل شما با مشتری ایده آل را از طریق محتوای تصویری به حداکثر می رساند. اجرای یک مسابقه از طریق اینستاگرام یا فیسبوک منجر به جذب دنبال کنندگان جدیدی خواهد شد. می توانید آگاهی از برند و خدمات خود را گسترش دهید و در عین حال طرفداران موجود خود را نیز درگیر کنید.

راه های مختلفی برای ارائه هدایای مختلف وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که هدف از این کار، هدایت مردم به سمت شماست. این یک راه است که از مخاطبان خود بخواهید که برای پیروزی  در مسابقه، دوستان بیشتری را زیر پست شما در اینستاگرام برچسب گذاری کنند. جایزه ای را انتخاب کنید که متناسب با بازار هدف شما باشد. پیشنهادات شما باید مطابق با نوع عکاسی باشد که شما ارائه می کنید.

 

8- از صفحات کسب و کار گوگل برای بازاریابی عکاسی خود استفاده کنید

ثبت کسب وکار شما  در گوگل گزینه ای عالی است. این می تواند شانس اینکه افراد هنگام جستجو برای یک عکاس شما را در گوگل پیدا کنند، بهبود بخشد. وقتی در گوگل جستجو می کنید، می توانید مکانی را به عنوان یکی از کلید واژه های خود درج کنید. به عنوان مثال “عکاس عروسی لندن” و گوگل لیست های نمایه کسب و کار شما را اول قرار می دهد. این لیست های کسب و کار رایگان است اما برای کسب و کار خود باید مکانی فیزیکی داشته باشید. ممکن است ترجیح دهید به جای استودیو در خانه کار کنید، پس باید آدرس منزل خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

ثبت کسب و کار در گوگل

9- از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید

 پینترست Pinterest،یک موتور جستجوی قدرتمند است و می تواند دید شما را افزایش داده و شما را در معرض مشتریان بالقوه قرار دهد. نکته مهم دانستن چگونگی استفاده از Pinterest به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی عکاسی شما است. اول از همه، درک کنید که پست های Pinterest برای شما چگونه مفید خواهند بود. آنها برای بهره مندی از مخاطبان هدف شما هستند. اگر عکاس عروسی هستید، تمام پست های شما باید مربوط به مراسم عروسی باشند. این شامل موارد مرتبط است، مانند برنامه ریزی مهمانی و لباس عروس. اطمینان حاصل کنید که از برچسب های مربوطه استفاده کرده و برای هر یک از پست های خود توضیحی مختصر بنویسید.

بهترین بستر برای ارائه ایده های بازاریابی عکاسی را می توان در اینستاگرام پیدا نمود.  اینستاگرام از کانالهای تاثیرگذار برای ارائه تصاویر بصری است. لازم نیست شما هزاران دنبال کننده داشته باشید تا این کار را انجام دهید. تعداد دنبال کنندگان و لایک های یک حساب زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که شما نیز مانند سایر انواع رسانه های اجتماعی، روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید و صفحه آنها را دنبال کنید. پس در رسانه های اجتماعی  وقت بگذارید و این باعث افزایش شانس جذب مشتریان بالقوه برای شما می شود.

 

10- به اشتراک گذاری توصیفات مشتری برای ایجاد اعتماد

توصیفاتی را در وب سایت یا سایر مواد بازاریابی خود داشته باشید. این یک روش قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان شماست. مردم معمولا به عقاید دیگران اعتماد دارند. به همین دلیل بررسی های آنلاین در سایت هایی مانند آمازون بسیار موثر است. در حقیقت، توصیفات موثرترین شکل بازاریابی محتوا است. به اشتراک گذاری توصیفات مشتری یک اثبات اجتماعی است که می تواند از طریق قیف فروش مشتریان جدیدی را به ست شما هدایت کند. از ارائه نظرات یک مشتری برای نمایش به سایر مشتریان نترسید. آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و آنها را در پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی و سایر مواد چاپی بگنجانید. لازم نیست که توضیحات خیلی دستکاری شوند. در حقیقت، وقتی کلمات کامل ارائه نشود، معتبر تر به نظر می رسند.

 

11- با یک خیریه مشارکت کنید

همکاری با یک موسسه خیریه که به آن اعتقاد دارید و یا با بازار هدف شما همسو است، می تواند ارزشمند باشد. افرادی که درآمد بیشتری دارند گاهی مایلند در امور خیریه شرکت کنند. وقتی شما در آنجا حاضرید ناخود آگاه با این افراد ارتباط برقرار می کنید و این می تواند به نفع شما باشد و ایجاد فرصت های شغلی جدید را برای شما به همراه داشته باشد. وقتی به عنوان یک عکاس غذا، با یک موسسه خیریه مرتبط مانند بانک غذا همکاری کنید. این می تواند شما را با سرآشپزها یا تولیدکنندگان مواد غذایی آشنا کند و مشتریان بالقوه ای برای شما پیدا شود.

عکسی از یک کودک گرسنه افریقایی

12- شرکای بازاریابی را پیدا کنید

شرکای بازاریابی مشترک پیدا کنید، اما اطمینان حاصل کنید که آنها در رقابت مستقیم با شما نیستند. اگر عکاس معماری هستید، با نمایندگان املاک و مستغلات رابطه برقرار کنید. این امر حیاتی است. اگر عکس های پر زرق و برق و یا پرتره های خاص را آماده می کنید، بوتیک های لباس یا سالن های زیبایی را امتحان کنید. اینها می توانند شرکای بزرگی برای رشد متقابل شما باشند. به این مشاغل دسترسی پیدا کنید و یک یا دو ایده را مطرح کنید که چگونه می توانید از یکدیگر پشتیبانی کنید. این می تواند به سادگی در یک خبرنامه ایمیل ذکرشود.

هدف نهایی شما ایجاد رابطه ای است که برای هر دو طرف سودمند باشد. اما رویکرد اولیه شما باید روی کارهایی باشد که می توانید برای آنها انجام دهید، باشد. این رویکرد بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت و باعث می شود مخاطب شما بیشتر از این بخواهد که شما را دنبال کند. حتما درباره آنچه که هر طرف از مشارکت می خواهد بحث کنید. این تضمین می کند که شما هر دو در یک راستا حرکت می کنید، بنابراین هیچ کس در پایان احساس نمی کند انتظارات آن برآورده نشده است.

 

13- میزبانی یک رویداد

میزبانی یک رویداد یک استراتژی بازاریابی عکاسی عالی است. این کار بازار شما را تقویت می کند، به میهمانان ارزش افزوده می دهد و دسترسی شما را گسترش می دهد. وقتی میزبان یک رویداد هستید، کنترل کاملی بر سبک و نحوه اجرای آن دارید. این باعث تقویت برند و موقعیت شما در بازار می شود. میهمانان شما ارتباط خوبی در این رویداد با برند شما برقرار می کنند. این امر آنها را به خرید در آینده سوق خواهد داد.

ارائه چیزی با ارزش بالا، چشم اندازهای شرکت کننده را ترغیب می کند. میزبانی از یک رویداد همچنین فرصت هایی را برای پیگیری فراهم می کند. می توانید از مهمانان خود به خاطر حضور در این مراسم تشکر کنید. برای آنها یک پیام تشکر همراه با یک کوپن تخفیف ارسال کنید. اگر میزبان رویدادی هستید که میهمانان از آن لذت می برند، می توانید آن را در مناسبت های مختلف برگزار کنید. شرکت کنندگان در تکرار رویداد شما، احتمالا دوستان و آشنایان خود را نیز در رویداد بعدی شما، همراه خود می آورند.

 

14- نمایش هویت و شخصیت برند

به عنوان یک آتلیه کودک یا آتلیه بارداری، اگرچه نام و نشان تجاری و لوگوی شما از جنبه های مهم برند شما هستند، اما هویت برند شما بسیار مهم تر است. نام تجاری شما همان چیزی است که مشتریان یا مشتریان بالقوه شما هنگام دیدن کار شما درباره آن قضاوت می کنند. این فقط مربوط به سبک عکاسی شما نیست. این شامل طراحی وب سایت شما  و کپی ارائه شده در مواد بازاریابی شما و حضور شما در رسانه های اجتماعی نیز می شود. پس مهم است که برای توسعه تصاویر خود در بازار زمان بگذارید و برای اتصال به بازار هدف خود، یک برند تعریف شده و شفاف برای مشتریان مناسب باشید.

شرکت ها محصولات مشابهی را ارائه می دهند. اما درک آنها در بازار بسیار متفاوت است و مصرف کنندگان یکی را بر دیگری ترجیح می دهند. برند خوب برای همه جذاب نیست. شخصیت شما بخش عظیمی از برند شماست زیرا عکاسی مبتنی بر خدمات است. در تجارت های مبتنی بر خدمات ، تجربه مشتری به اندازه محصول نهایی اهمیت دارد.اگر مشتری نتواند با شما ارتباط برقرار کند، بعید است که به شما مراجعه کند حتی اگر کار شمات از نظرفنی خوب باشند.

به یاد داشته باشید که هر کاری که در رابطه با شغل خود انجام می دهید به مشتری حس یک برند تجاری را می دهد. چه منفی باشد و چه مثبت. پس با یک وب سایت قوی و با یک نسخه جالب و حرفه ای عالی و  قانع کننده شروع کنید. این باعث جذب مشتری مناسب می شود. یک استراتژی خوب در رسانه های اجتماعی نیز مهم است.

بازاریابی عکاسی

نتیجه گیری

بازاریابی عکاسی ممکن است دلهره آور به نظر برسد اما بخش مهمی از تجارت عکاسی است. وقتی مشاغل شکست می خورند، معمولا به دلیل عدم استعداد نیست و دلیل آن بازاریابی ضعیف یا ناکارآمد است. اما بازاریابی لازم نیست وقت گیر یا پیچیده باشد، پس با امتحان کردن یک یا دو مورد از این نکات شروع کنید و رفته رفته به آنها بیفزایید. با رعایت موارد ذکر شده در این مقاله شما  یک متخصص بازاریابی عکاسی خواهید بود.

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

تبلیغات آتلیه عکاسی یکی از مهترین بخش ها در راه اندازی، گسترش و بازاریابی آتلیه عکاسی به حساب می آید. مشاغل عکاسی نیز مانند بسیاری از مشاغل کوچک، گاهی اوقات با کمبود مشتری و کاهش میزان فروش مواجه می شوند. با آگاهی از روش های تبلیغات آتلیه عکاسی می توان این معضل را حل کرد. اگر تبلیغات به درستی و با شیوه صحیح انجام شود، یک مشتری جدید می تواند به سرعت به تعداد زیادی مشتری بالقوه تبدیل شود.

در این مقاله از پیکسان، 12 روش کاربردی برای تبلیغات آتلیه عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد. با دنبال کردن و اجرای این روش ها، به زودی می توانید مشتریان زیادی را به سمت تجارت خود جذب کنید.

تبلیغات آتلیه عکاسی

12 راه برای تبلیغات آتلیه عکاسی

1- در رویدادها شرکت کنید

از طریق رویداد های داوطلبانه، شرکت در جشنواره های محلی، نمایشگاه های مرتبط و یا هر رویداد عمومی دیگری، در جامعه محلی خود شرکت کنید. این امر نه تنها باعث ایجاد آگاهی از برند می شود بلکه می توانید با افراد جدیدی روبرو شوید که می توانند به مشتریان آینده شما تبدیل شوند. شما می توانید با افراد جامعه به دلیل منافع مشترک، پیوند برقرار کنید و این احتمال وجود دارد که آنها شما را هنگامی که به کسی احتیاج دارند که از عروسی یک دوست یا سالگرد آنها عکس بگیرد، به یاد آورند.

 

2- اخبار حوزه عکاسی را دنبال کنید

اخبار حوزه عکاسی را دنبال کنید. برای موفقیت در حوزه کاری خود و جذب مشتریان بیشتر، برای شما مهم است که در رویدادهای خاص صنعت خود، مانند نمایشگاه ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی شرکت کنید. شما می توانید با شرکت دراین اجتماعات، ارتباطات تجاری خود را در این مجامع تخصصی بهبود داده و با افرادی که به خدمات شما علاقه مند هستند یا افرادی که می توانند به پیشرفت شما در حرفه تان کمک کنند، آشنا شوید.

همایش عکاسی

3- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه اجتماعی ابزاری ساده، آسان و مؤثر است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی با مشتریان، عکاسان همکار و شرکای تجاری بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. به راحتی می توانید آخرین به روزرسانی ها و همچنین نمونه هایی از کار خود را با هزاران بیننده به اشتراک بگذارید. یک رسانه اجتماعی به تنهایی برای جذب مشتری کافی نخواهد بود، بلکه یک مؤلفه اساسی برای هر اجرای هر کمپین تبلیغاتی موفق است. در حوزه تبلیغات آتلیه عکاسی فعالیت در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پینترست از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

 

3 نکته برای تبلیغات آتلیه عکاسی در اینستاگرام

با استفاده از هشتگ ها، مخاطبان خود را هدایت کنید

استفاده از هشتگ به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. برای هر عکسی که ارسال می کنید می توانید از 30 هشتگ مرتبط استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود این تعداد از 10 عدد تجاوز نکند. شما باید هشتگ ها را به محتوای عکس و یا نوع عکاسی که انجام می دهید و یا معرفی آتلیه عکاسی خود، اختصاص دهید.

به عنوان مثال، اگر عکس های عروسی را ارسال می کنید، می توانید از #عکس عروسی یا # عکاسی-عروسی و غیره استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که حتما هشتگ خاصی را برای شغل خود ایجاد کنید تا افراد پس از کلیک بر روی هشتگ اختصاصی شما، به راحتی تمام عکس های شما را ببینند. هشتگ مناسب می تواند چیزی باشد که برای به دست آوردن بازدید بیشتر برای عکس های خود، به آن نیاز دارید. علاوه بر استفاده از هشتگ های خاص عکاسان، می توانید در برخی از موارد، از هشتگ مرتبط با موضوع عکس خود نیز استفاده کنید.

ارسال عکس به طور مداوم

شما باید مرتبا عکس هایی را در حساب اینستاگرام خود بارگذاری کنید. اگر از فعالیت مداوم در حساب خود غافل شوید، مشتریان ممکن است فکر کنند که شما از کار خارج شده اید یا هیچ چیز خلاق دیگری برای اشتراک گذاری ندارید. چند روز از هفته را انتخاب کنید تا عکس یا عکس های خود را در زمان های معین در صفحه خود بارگذاری کنید.

محتوای مرتبط را با فیلترهای عالی ارسال کنید

شما نباید فید خود را با عکس های بی ربط پر کنید. علاقه مندان به عکاسی می خواهند نگاهی اجمالی به دنیای خلاقانه شما داشته باشند، بنابراین با عکس های جالب و خاص، آنها را خوشحال و شگفت زده کنید. حتی اگر شما یک حرفه ای باشید، احتمالا به فیلترها اینستاگرام احتیاج دارید. اینستاگرام دوست دارد که شما مخاطبان را با  فیلترها سرگرم کنید. حتما از عکس هایی استفاده کنید که نور و وضوح مناسبی دارند.

پیج عکاسی در اینستاگرام

4- روابط شخصی با مشتریان ایجاد کنید

یکی از بهترین راه ها برای انجام تبلیغات آتلیه عکاسی، برقراری ارتباطات پایدار با افرادی است که شما در حال خدمت به آنها هستید. این می تواند شما را از رقبا متمایز کند، زیرا مشتریان بالقوه از قبل شما را می شناسند و برای اولین بار نیست که برای نیازهایشان به شما روی خواهند آورد. تمرکز بر ایجاد روابط شخصی با مشتریان، به معنای ایجاد اعتماد بین شما و مشتری می باشد که می تواند باعث شود آنها بیشتر به شما مراجعه کنند.

 

5- برای بازاریابی کار خود وقت بگذارید

بازاریابی برای موفقیت در هر کسب و کار مدرنی ضروری است، بنابراین حتما هر هفته مقداری از زمان خود را به طور خاص به بازاریابی کسب وکار خود اختصاص دهید. استراتژی فعلی خود و کارهایی را که می توانید برای جذب بهتر مشتری انجام دهید، در نظر بگیرید و طبق آن برنامه تبلیغاتی خود را تدوین کنید.

 

6- با یک طراح حرفه ای کار کنید

با یک طراح گرافیک حرفه ای تماس بگیرید تا به شما کمک کند. اگرچه احتمالا به عنوان یک عکاس با فتوشاپ آشنایی دارید، اما می توانید از کار و شراکت با شخصی که از عکس ها و تصاویر شما در ایجاد موارد تبلیغاتی استفاده می کند، سود ببرید. می توانید ضمن ایجاد یک ارتباط تجاری جدید، لوگوها، پوسترها، بنرها و موارد دیگر را به صورت تخصصی طراحی کنید.

 

7- تبلیغات دهان به دهان

برای عکاسان، ایجاد ارتباط صمیمی با تعداد انگشت شماری از مشتریان بالقوه، مهمتر از آن است که کسب وکار خود را در تلویزیون یا رسانه های اجتماعی، تبلیغ کنند. اگر مشتریان از شما راضی باشند، به تبلیغ کار شما می پردازند و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند و این یک تبلیغ دهان به دهان و موثر برای آتلیه عکاسی شماست. این روش یکی از راه های موثر برای تبلیغات آتلیه عکاسی شماست.

تبلیغات عکاسی

8- با مشتریان قدیمی در تماس باشید

حفظ ارتباط با مشتری های قدیمی و ایجاد یک لیست پستی می تواند به شما کمک کند تا در مورد کارهای جدیدی که انجام داده اید یا پیشنهادهای ویژه، به آنها اطلاع رسانی کنید. همچنین در صورت بروز موارد مورد علاقه، به صورت جداگانه به آنها پیام هایی را ایمیل یا پیامک کنید.

 

9- ایجاد یک وبلاگ عکاسی

هر عکاس باید یک وبلاگ داشته باشد تا بتواند نمونه هایی از کارهای خود و همچنین مطالب اصلی مرتبط را به اشتراک بگذارد.  ایجاد یک وبلاگ عکاسی علاوه بر کمک به شما در ایجاد یک انجمن با مشتریان، می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند تا شما را در موتورهای جستجو راحت تر پیدا کنند.

3 نکته مهم در ایجاد یک وبلاگ عکاسی

نکات زیر به شما کمک می کند تا یک وبلاگ برای عکاسی راه اندازی کنید که خوانندگان شما را تحت تأثیر قرار دهد و مشتری های بیشتری را برای شغل خود کسب کنید.

ارائه اطلاعات کامل: اطمینان حاصل کنید که وبلاگ شما همه چیزهایی را که خوانندگان شما برای استفاده از خدمات شما نیاز دارند را در بر می گیرد. مکان، قیمت ها، اطلاعات تماس و نوع خدمات خود را درج کنید.

ارسال منظم پست: یک برنامه منظم ارسال پست آماده کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چند بار می خواهید در طول هفته پست های جدید ارسال کنید و اطمینان حاصل کنید که طرفداران شما از پست های شما استقبال می کنند یا خیر.

حرفه ای باشید: خوب است که شخصیت خود را نشان دهید، اما آن را مثبت نگه دارید و جزئیات بیشتری را درباره زندگی شخصی خود برای مخاطبان به اشتراک نگذارید و سعی کنید اطلاعات کاری و تخصصی بیشتری به مخاطبان خود ارائه دهید.

 

چگونه در نوشتن یک وبلاگ عکاسی موفق باشیم؟

استفاده از گالری ها: سعی کنید عکس ها را در همان رویداد یا گروه هایی که یک موضوع را با یکدیگر دنبال می کنند، گروه بندی کنید. این سایت شما را کاربر پسند تر می کند و باعث می شود حرفه ای تر به نظر برسید.

وضوح بالا: عکس ها را با وضوح بالا بارگذاری کنید تا بازدید های مشتریان بیشتر شود و آنها بتوانند کارهای شما را ببیند و سطح کار شما را تشخیص دهند.

توجه به سرعت بارگذاری: توجه داشته باشید که اگر سرعت بارگذاری عکس های شما بیش از حد طولانی شود، ممکن است مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، بنابراین مطمئن شوید که صفحه شما برای کاربران دسکتاپ و موبایل بهینه شده است. این بدان معنی است که وقتی کاربر روی یک تصویرکلیک می کند، باید یک تصویر کوچک با وضوح پایین تر داشته باشید که به تصویر با وضوح بالاتر پیوند بزند.

نوشتن محتوای جذاب: به سؤالات خاص عکاسی پاسخ دهید، مطالب آموزشی ایجاد کنید، نقد وبررسی بنویسید یا بر اساس تجربیات خود مشاوره دهید. هرچه محتوای منحصر به فردتری به کاربران ارائه دهید، شانس بهتری برای ارتباط با مخاطبان خود خواهید داشت.

برگزاری مسابقات: مسابقات عکاسی مشخصی را بر اساس یک موضوع خاص ارائه دهید. شما می توانید در حین ساختن جامعه ای از طرفداران وفادار، هیجان را در اطراف وبلاگ خود ایجاد کنید.

دقت کنید:

پیوند با شبکه های اجتماعیبرای افزایش بازدید تصاویر خود، اشتراک گذاری با رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پینترست را فراموش نکنید. با ارائه لینکی از صفحات خود در شبکه های اجتماعی در وب سایت خود، می توانید  مخاطبان خود را گسترش داده و مشتری های جدیدی پیدا کنید.

بازار هدف خود را بیابید: صدها وبلاگ عکاسی وجود دارد، اما هنوز هم می توانید در صورت تخصصی بودن کار خود از رقبا متمایز شوید. تمرکز روی نقاط قوت شما می تواند به ساخت برند شما کمک کند  و این امکان را به شما می دهد که بعدا به یک برند مستقل و شناخته شده تبدیل شوید.

وبلاگ عکاسی

10- ساخت و ارائه آلبوم نمونه کار

نمونه کارهای شما باید بهترین کارهای ارائه شده شما باشد. بسیاری از عکاسان با توسعه تجارت خود، نمونه کارهای خود را به روز می کنند. شما باید آلبوم هایی مجزا برای شاخه های مختلف کاری خود نظیر آلبوم آتلیه کودک و یا آلبوم آتلیه بارداری، تهیه و آماده کنید و در صورت مراجعه مشتری، آلبوم مد نظر را که شامل نمونه کارهای قبلی و برجسته شماست به او نایش دهید.

 

11- ارائه انواع خدمات

سعی کنید خدمات مختلفی را ارائه دهید و در انواع مختلف جلسات عکاسی آماده باشید. این می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و همچنان برای مشتریان قدیمی خود نیز همیشه در دسترس باشید. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس عروسی هستید، شاید ایده خوبی باشد که در عکاسی از نوزادان نیز فعالیت کنید. یک زوج تازه ازدواج کرده که شما کارعکاسی عروسی آنها را برعهده داشتید، ممکن است برای عکاسی از بارداری و یا نوزاد تازه متولد شده خود نیز به سراغ شما بیایند.

 

12- طراحی کارت ویزیت

یکی از مهترین راه ها برای تبلیغات آتلیه عکاسی طراحی و ارائه یک کارت ویزیت جذاب به مشتریان و مخاطبان شماست. طراحی کارت ویزیت می تواند به عنوان یک یادآوری برای مشتریان بالقوه شما باشد و می توانند در جذب  مخاطبان جدید نیز موثر باشد. اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت خود را توسط یک متخص طراحی می کنید و نام کسب و کار و اطلاعات تماس شما به طور دقیق درج شده است.

کارت ویزیت آتلیه عکاسی

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

انتخاب آتلیه بارداری یک امر بسیار مهم در عکاسی بارداری می باشد. بارداری لحظه ای فراموش نشدنی در زندگی هر زن می باشد و این لحظات جادویی را باید با دوربین عکاسی ثبت و ضبط کرد.  عکاسان حرفه ای و آتلیه های بارداری زیادی وجود دارند که در زمینه عکاسی بارداری تخصص دارند، ولی شما باید در انتخاب آتلیه بارداری دقت لازم را داشته باشید. عکسها عزیزترین دارایی شما خواهند بود و می توانید هنگام بزرگ شدن فرزندان، این تصاویر را به دختر و پسر خود نشان دهید. آتلیه بارداری ما یکی از بهترین ها در حوزه خود از لحاظ قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب آتلیه بارداری

چرا عکاسی بارداری مهم است؟

هدف اصلی عکاسی بارداری این است که عکس ها طبیعی و اصلی به نظر برسند. ایده اصلی عکاسی بارداری این نیست که فقط شکم بزرگ یک زن باردار به تصویرکشیده شود، بلکه هدف نمایش تغییرات مختلفی است که بدن در این دوره از خود بروز می دهد، ثبت این تغییرات می تواند بعدها برای شما، همسرتان و فرزندانتان جذاب باشد. انتخاب آتلیه بارداری مناسب در این راستا، امری بسیار مهم است. آتلیه خوب باید عکس ها را به گونه ای تهیه کند که تصاویر طبیعی به نظر برسند و یک حس عاطفی قوی را ارائه دهند.

 

چه زمانی می توان عکاسی بارداری را آغاز کرد؟

معمولا از ماه هفتم بارداری ب بعد که شکم فرم و شکل گرد تری پیدا می کند، شما باید عکاسی بارداری را امتحان کنید. شکم شما در ماه هفتم و هشتم بارداری، شکل زیبایی خواهد داشت و مناسب عکس گرفتن خواهد بود. در این راستا قصد داریم تا 10 نکته مهم که برای  انتخاب آتلیه بارداری  باید به آن توجه شود را به شما معرفی کنیم.

عکاسی بارداری

10 نکته برای انتخاب آتلیه بارداری مناسب

1- فاصله آتلیه با محل سکونت شما

انتخاب آتلیه بارداری که فاصله کمی با محل سکونت شما داشته باشد به این دلیل حائز اهمیت است که جا به جایی زن باردار در ماه‌های انتهایی بارداری کاری بسیار دشوار خواهد بود و به همین دلیل شما در انتخاب آتلیه بارداری باید اولویت را به آتلیه هایی بدهید که درنزدیکی محل سکونت شما واقع شده اند. البته نکات مهم دیگری مانند تخصص و مهارت عکاس و رزومه و سابقه آتلیه بارداری نیز مهم است، اما سعی کنید نزدیک بودن آتلیه را حتما در نظر بگیرید و به سراغ نزدیک‌ترین آتلیه به منزل خود بروید.

 

2- آتلیه ای با نمونه کار قوی را انتخاب کنید

برای انتخاب آتلیه بارداری شما باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. آتلیه ای را انتخاب کنید که معتبر بوده و سابقه کاری قوی دارد. داشتن یک وب سایت معتبر که دربردارنده نمونه کارهای یک آتلیه بارداری است، می تواند یکی از نکات مهم هنگام انتخاب آتلیه باشد. همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی و داشتن صفحه ای در اینستاگرام یا پینترست برای ارائه نمونه کارها به شکل بصری، یک امتیاز مثبت برای یک آتلیه به حساب می آید.

پینترست

3- به تجربه  و سابقه آتلیه دقت کنید

به دنبال آتلیه ای باشید که تجربه گسترده ای داشته باشد و در زمینه عکاسی بارداری تخصص داشته باشد. آتلیه ای که در عکاسی از زنان باردار تجربه دارد، می تواند بهترین و جذاب ترین تصاویر را  از بدن یک زن باردار به دست آورد و موقعیت شانه ها، زاویه شکم، و استایل سایر نواحی بدن را به خوبی برای عکس برداری مدیریت کند.

 

4- به قیمت ها توجه کنید

اگر قیمت ها برای شما مهم می باشد، حتما به آن هنگام تحقیق برای انتخاب آتلیه توجه داشته باشید.  در مورد قیمت انتشار تصاویرسؤال کنید. نتیجه برخی از جلسات عکسبرداری شامل یک قاب عکس نیز می باشند، پس مطمئن باشید که قیمت این موارد را در بودجه خود محاسبه می کنید.

 

5- ویرایش ایده آل تصاویر

از این مساله آگاهی داشته باشید که آیا عکاس شما در فرآیند ویرایش تجربه خوبی دارد یا خیر. نگاه کردن به نمونه کارهای دیگر عکاس مورد نظر، می تواند به شما در این راستا کمک کند. عکاس شما باید بتواند تصاویر شما را به صورت ماهرانه و به بهترین و منحصر به فرد ترین شکل ممکن ویرایش و آماده کند.

عکس بارداری

6- خوش قولی و تعهد

خوش قولی و تعهد یک آتلیه از مهمترین نکات هنگام انتخاب آن می باشد. آتلیه ای را انتخاب کنید که ساعت و تاریخ دقیقی برای جلسه عکاسی بارداری شما تعیین و زمان تحویل تصاویر و قیمت پروژه را از قبل برای شما مشخص کند.

 

7- تنوع و کیفیت محیط آتلیه

همانطور که عکاس خود را انتخاب می کنید، به این فکر کنید که می خواهید عکس های شما چگونه به نظر برسند. آیا به تصاویری هنری فکر می کنید و یا تصاویری ساده و واقع بینانه؟ آیا می خواهید در یک محیط جالب قرار بگیرید، یا محیطی رسمی تر را با یک پس زمینه ساده ترجیح می دهید؟ تصاویر فیلم برداری شده دارای ظاهری جذاب و ارگانیک هستند که می توانند احساسات بیشتری را به خود جلب کنند، در حالی که عکس ها دارای کیفیت واضح تر، رنگ های پر جنب و جوش و وضوح بیشتری می باشند. تنوع و کیفیت عکس برداری و داشتن محیطی انعطاف پذیر برای یک آتلیه بارداری، نکته بسیار مهمی در انتخاب آن است.

آتلیه بارداری

 8- ملاقات با عکاس

اگر در حال صحبت با مدیر یک آتلیه بارداری هستید، ممکن است بخواهید شخصا با عکاسی که قرار است از شما عکس برداری کند صحبت کنید تا با او به یک اشتراک نظربرسید. پیدا کردن آتلیه ای که امکان ملاقات شما با عکاس را قبل از اجرای پروژه، فراهم می کند، نکته بسیار حائز اهمیتی است. هماهنگی با شخصی که قرار است از شما عکسبرداری کند برای گرفتن تصاویر زیبا از بارداری شما، می تواند ضروری باشد.

 

9- انتخاب لباس

برخی از خانم ها می خواهند با شکم برهنه در معرض دوربین قرار بگیرند، برخی از خانم ها نیز می خواهند در لباس زایمان عکس بگیرند و برخی از خانم ها می خواهند یک ژاکت بافتنی  بپوشند. این ها حالات متفاوتی است، که ممکن است مدنظر شما باشد. اما یک نقطه شروع عالی، لباسهایی است که در کمد آتلیه مد نظر شما وجود دارد. هرچند شما می توانید لباس دلخواه خود را، همراه خود به آتلیه بیاورید. اما آتلیه بارداری مناسب، آتلیه ای است که کمدی از لباس های متنوع و پیشنهادی را برای شما در دسترس داشته باشد. شما می توانید قبل از عکسبرداری این لباس ها را تست کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب آتلیه بارداری

10- مشاوره و راهنمای گام به گام

انتخاب آتلیه بارداری چالشی است که با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله می تواند برای شما آسان شود. در انتها توجه داشته باشید که آتلیه ای را انتخاب کنید که در تمامی مراحل، اعم از انتخاب تاریخ عکسبرداری، ملاقات با عکاس، انتخاب لباس، انتخاب محیط، انتخاب استایل و سایر موارد، مشاوره و راهنایی رایگان و دقیقی به شما بدهد.

 

نکاتی درباره عکاسی بارداری

هنگامی که جلسه هکاسی بارداری خود را برنامه ریزی کردید، نکاتی را باید در هنگام برنامه ریزی به خاطر بسپارید. علاوه بر در نظر گرفتن ایده های انتخاب لباس برای عکس های خود، این موارد را نیز در نظرداشته باشید تا مطمئن شوید که عکس های شما کاملا ایده آل هستند.

  • از پوشیدن لباس های گشاد و پریشان پرهیز کنید.
  • به جای استفاده از فلاش، از نور طبیعی استفاده شود.
  • اطمینان حاصل کنید که شکم شما مرطوب شده است.
  • از زمینه های شلوغ یا پیچیده یا پس زمینه های غیر مرتبط خودداری کنید.
  • قبل از جلسه عکسبرداری ،از پوشیدن لباس های تنگ و نامناسب خودداری کنید تا از ماندن جای آنها روی شکم خود جلوگیری کنید.
  • پیش از موعد مقرر، با عکاس خود جلسه ای بگذارید کنید تا به یک ایده برسید.

انتخاب عکاس بارداری

 

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

عکاسی کودک در منزل کاری بسیار حساس و جذاب است. در مورد نوزادان، دو چیز قطعی وجود دارد و اینکه آنها نرم و لطیف هستند. آنها به سرعت رشد می کنند و به محض اینکه به خودتان بیایید یک نوجوان دبیرستانی شده اند. عکاسی کودک در منزل برای ثبت خاطرات و لحظات عجیب و غریب کودک شما ضروری است، چرا که بعدها به عنوان تصاویری جذاب و خاطره انگیز آنها را به همراه فرزندتان مرور می کنید.

البته همیشه لازم نیست برای گرفتن عکس های حرفه ای به یک استودیوی گرانقیمت عکاسی بروید. ما بهترین ایده ها و نکات را برای عکاسی کودک در منزل به شما معرفی خواهیم کرد. ما ایده های جالب برای عکاسی از کودکان را در منزل توسط متخصصان و آماتورها جمع آوری کرده ایم و بهترین ایده ها را برای اینکه یک آتلیه کودک خانگی بسازید در این مقاله به شما ارائه می دهیم.

عکاسی کودک در منزل

8  ایده جذاب برای عکاسی کودک در منزل

1- مکانی با بهترین نور را برای عکاسی انتخاب کنید

برای به دست آوردن درخشش و ایجاد ظاهری فرشته مانند برای عکاسی کودک در منزل ،یک مکان عکسبرداری را انتخاب کنید که دارای نور طبیعی زیادی است. اتاقی را در خانه خود انتخاب کنید که بیشترین نور خورشید را داشته باشد و استودیوی خانگی عکس کودک خود را در آن برپا سازید. اگر به فکر عکاسی  روی زمین هستید، توصیه می کنیم پنجره یا دربی را پیدا کنید که تمام پرتو نور را به سمت پایین و زمین منعکس می کند. بررسی تاثیر نور در عکاسی کودک قبل از انتخاب محل عکس برداری، می تواند کمک بزرگی در این راستا باشد.

انتخاب نور مناسب برای عکاسی

2- یک زمان مناسب برای عکس برداری پیدا کنید

از آنجا که موضوع عکس شما ممکن است کمی خاص باشد، این نکته را به خاطر بسپارید که کودک شما در طول روز به طور کلی شادتر است (بعد از غذا) و آن زمان را انتخاب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای عکاسی از بعضی از نوزادان، هنگام خواب راحت ترین حالت برای عکس برداری از آنهاست. توصیه می شود از لباس گرم برای گرم نگه داشتن نوزاد استفاده شود و از پخش موسیقی آرامش استفاده کنید.

 

3- لباس هایی با بافت خنثی انتخاب کنید تا کودک شما بدرخشد

لباس هایی با بافت خنثی انتخاب کنید که رنگی خنثی و مشابه داشته باشند تا کودک شما بدرخشد. انتخاب لباس هایی با رنگ روشن ممکن است به نورپردازی تصویر شما کمک کند، زیرا به جای جذب آن، نور را منعکس می کند. با استفاده از یک بافت، مانند یک پتو، جاذبه بصری  عکس را افزایش دهید. همچنین می توانید از پتو به عنوان پس زمینه استفاده کنید، زیرا مانند پرده ممکن نیست چروک شود.

عکاسی کودک در منزل

4- قبل از شروع عکاسی کودک در منزل همه چیز را آماده کنید

توصیه می شود قبل از قرار دادن کودک در محل عکس، نورپردازی خود را تنظیم کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد، زیرا مجبور نیستید تنظیمات خود را ادامه دهید و کودک شادتر خواهد بود، زیرا آنها می توانند زودتر از این وضعیت بیگانه خارج شوند. قبل از عکاسی از کودک، پس زمینه خود را آماده کنید و همه چیز را بررسی کنید.

 

5- دوربین خود را تنظیم کنید تا بهترین عکس را بگیرید

دوربین خود را در حالت پرتره تنظیم کنید. انجام این کار باعث تیرگی پس زمینه و صاف کردن رنگ پوست و مو می شود، که این برای کودک دلپذیر است. اگر از دوربین DSLR استفاده می کنید، دیافراگم خود را همیشه باز کنید و آن را روی کوچکترین شماره قرار دهید تا یک پس زمینه ملایم و تار به دست بیاید. آن را با یک لنز پرتره (حدود 85 میلی متر) جفت کنید. بزرگنمایی کنید و روی چشم کودک خود مترکز شوید.

 

6- شرایط را برای کودک خود مهیا کنید

قرار دادن کودک در کف زمین گزینه مناسبی برای گرفتن عکس های جذاب و زیباست. هنگام عکاسی کودک درمنزل اطمینان از اینکه کودک شما چیزی را از بین نمی برد، ضروری است. قرار دادن کودک در حالی که زیر یک پتو بزرگ، قرار گرفته و سر او از پتو بیرون است، می تواند مدلی جذاب برای عکسبرداری باشد. یک ترفند خوب برای عکاسی از نوزادان این است که آنها را بغل کنید، اگر قصد اینکار را ندارید، محیطی درست کنید که نوزاد شما در آن حس امنیت کند.

عکاسی از نوزاد در منزل

7- از بالا عکس بگیرید

بند ایمنی دوربین خود را نگه دارید. شما نمی خواهید که دوربین از دست شما بیفتد یا سقوط کند. زاویه خود را طوری تنظیم کنید که به جای بالا، بینی کودک را هدف بگیرید، زیرا این کار به جذابیت عکس می افزاید. اگر کودک خود را از بالا هدف قرار می دهید، سطح چشم خود را با کودک تنظیم کنید تا بتوانید ارتباط چشمی با او برقرار کنید.

 

8- برای جلب توجه کودک از اسباب بازی یا آهنگ استفاده کنید

برای گرفتن یک عکس واقعا استثنایی، باید با کودک خود ارتباط چشمی برقرار کنید، برای آنها دیدن شما با یک دوربین بزرگ ممکن است سخت باشد. در حین دور کردن دوربین از جلو و سپس جلوی صورت خود، زیرچشمی به کودک نگاه کنید و از او عکس بگیرید. سعی کنید برای جلب توجه کودک از اسباب بازی ها یا آهنگ ها استفاده کنید.

عکاسی کودک

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

شاید بد نباشد در آلبوم عکس کودک شما، بعد از عکاسی با ژانرهای لطیف و هنری، کمی تنوع را چاشنی کار قرار دهید و عکاسی از کودک با تم هالووین را امتحان کنید. هرچند هالووین به خودی خود کمی وحشت و خشونت به همراه دارد ولی اگر همگام با این مقاله پیشروی کنید، می‎توانید تا حد قابل قبولی این بعد منفی را کنترل کرده و حتی به طنز نزدیک کنید.

تجهیزان عکاسی از کودک در هالووین

اصلا فلفسه جشن هالووین چیست؟

جشن هالووین جشن مخصوص مسیحیان است که در آن، همه لباس‎های عجیب و غریب و ترسناک می‎پوشند یا ماسک‎های وحشتناک می‎زنند؛ قدمت آن به 1700 سال قبل می‎رسد و هر سال به مدت سه شب ادامه دارد. مردم کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا از طرفداران سرسخت این آیین سنتی هستند و هر سال در تاریخ 31 اکتبر، استارت این جشن مهیج و جذاب را می‎زنند.
اما نکته جالب جشن هالووین اینجاست که بچه‎ها، نقش کلیدی در این مراسم دارند. آن‎ها در این شب با قاشق به خانه‎ها مراجعه می‎کنند و آجیل و آبنبات خوراکی‎های خوشمزه از این قبیل درخواست می‎کنند. می‎بینید؟ این جشن به ظاهر تاریک، روی روشنی هم دارد که درونمایه این آیین تاریخی را شیرین کرده است.

ایده های عکاسی از کودک با تم هالووین چیست؟

عکاسی با تم هالووین آنقدر جذاب و وسوسه کننده است که علاوه بر کودکان، سال‎های سال است بزرگترها را هم تحت تاثیر خود قرار داده؛ جدای از اینکه این جشن سر منشاء غربی دارد، می‎تواند یک فرصت خوب برای شادی و شادی آفرینی باشد. قطعا وجود تصاویر با تم هالووین در کنار تصاویر جشن یلدا، جشن نوروز، جشن تولد، اعیاد مذهبی و… در آلبوم عکس فرزندان ترکیب بامزه‎ای خواهد شد.

کدو تنبل:

احتمالا شما هم به محض شنیدن نام «جشن هالووین»، تصویر کدو تنبل معروف هالوین با آن خنده ژکوند و ترسناک در ذهنتان تداعی می‎شود. کدو تنبل، اصلی‎ترین عنصر هالووین می‎باشد که با هزینه معقول و زحمت کم، حال و هوای این آیین را برای عکاسی از کودک با تم هالووین پدید می‎آورد.
ایده جالبی خواهد بود اگر تعداد نسبتا زیادی کدو تنبل ریز و درشت را تهیه کنید و داخل آن را خالی کنید؛ سپس لبخند ژگوند و چشم های ترسناکش را اضافه کنید (با نقاشی یا کنده کاری) و پس از روشن کردن شمع درون آن، عکاسی‎تان را آغاز کنید.
واقعیت این است که عکاسی هالووینی بدون کدو تنبل همیشه ناقص است پس در لیست خرید، کدو تنبل را فراموش نکنید.
البته که اگر به یک آتلیه کودک حرفه‎ای مراجعه کنید، زحمت هیچ یک از این صحنه سازی بر گردتان نخواهد بود اما طراحی تم عکاسی با دست‎های خودتان و همکاری فرزندتان، یک چیز دیگر است.

یکی از آیین‎های مربوط به کدو تنبل، تهیه یک تشت آب و انداختن سیب قرمز درون آن است تا کودکان بدون کمک دست و تنها با دهان، این سیب‎ها را بردارند و بخورند. با این توصیف، ثبت لحظات بامزه و پر از خنده‎ای که کودک در تلاش صید سیب است، خالی از لطف نخواهد بود.

عکاسی از کودک با تم هالووین در آتلیهعکاسی از کودک با تم هالووین در خانه

رنگ‎های مناسب جشن هالووین:

برای عکاسی از کودک با تم هالووین، تا می‎توانید از صورتک‎های مخوف و ترسناک کم کنید و در عوض، به رنگ‎های هیجان‎انگیز و مخصوص این جشن، اضافه نمایید. اصلا لازم نیست برای افزایش تاثیرگذاری تم هالووین در عکس‎ها، روح و روان کودک را فدا نکنید. از ماسک‎های بانمک و خنده دار استفاده کنید و تا جایی که ممکن است، رنگ‎های مشکی، قرمز و نارنجی را در طراحی تم هالووین بگنجانید.
سرمنشاء انتخاب این سه رنگ، آتش و سیاهی شب است که از عناصر اصلی این آیین به حساب می‎آیند.

گریم جادوگر:

راستش را بخواهید هالووین بدون چاشنی ترس، کمی مسخره است. اگر می‎خواهید لباس و شخصیت ترسناک خاصی برای فرزندتان تدارک ببینید، نقش جادوگر گزینه مناسبی است. یک کلاه جادوگری، یک شنل قرمز و مشکی، یک جاروی دسته بلند و کمی زیورآلات زمخت، تمام آن چیزی است که شخصیت هالوینی شما را با یک جادوگر کامل تبدیل می‎کند. استفاده از لوازم آرایشی برای کودکان اصلا توصیه نمی‎شود اما استفاده خیلی جزیی به هدف گریم صورت، ایده بدی نیست. یک چوب سحرآمیز در کنار همه عناصر قبل، نور علی نور است مخصوصا که سر آن را فشفشه نصب کنید تا سحرآمیز بودن را بیشتر به رخ بکشد!
اگر کلاه جادوگری پیدا نکردید، از لطف گوگل  ناامید نباشید و آموزش تهیه کلاه جادوگری را سرچ کنید.
قبل از شروع عکاسی، از کودکتان بخواهید خود را به جای جادوگر تصور کند و حالت‎های صورتی و بدنی مختلفی در مقابل دوربین درآورد. منتظر ژست خاصی نباشید، همین که کودک شروع به نقش بازی کردن کرد، بدون فوت وقت شاتر دوربین را بفشارید و لحظه‎ها را غنیمت بشمارید.

گریم جادوگر برای عکاسی از کودک با تم هالووین

گربه سیاه:

رد پای گربه سیاه هم در آیین سنتی هالووین به نسبت پررنگ است. اگر جادوگر سوار بر جاروی پرنده را امتحان کردید و به دنبال کاراکتر دیگری می‎گردید، می‎توانید ماسک یا گریم گربه را در کنار کدو تنبل‎ها تست کنید خصوصا اگر چند فرزند دارید و می‎خواهید عکس گروهی بیاندازید.

تار عنکبوت مصنوعی:

شاید باورش سخت باشد اما تار عنکبوت مصنوعی هم وجود دارد که نزدیک جشن هالووین در برخی فروشگاه‎ها عرضه می‎شود. اگر کدو تنبل‎تان آماده است اما حس می‎کنید تم هالووین شما آن‎طور که باید و شاید ترسناک نشده، بدون فوت وقت به دنبال خرید تار عنکبوت مصنوعی باشید. می‎توانید از کودک بخواهید برای نصب تارها و اجرای صحنه هالوین به شما کمک کند و شما از این همکاری کودکانه و ذوق‎های نابش، عکاسی کنید. نه فقط برای عکاسی از کودک با تم هالووین، بلکه برای تمام ژانرهای عکاسی، ژست‎محوری را کنار بگذارید و سعی کنید از روند طبیعی فعالیت کودک عکاسی کنید تا پس از گذشت زمان و تماشای عکس‎ها، از لذت طبیعی بودن عکس‎ها محروم نمانید.
حواستان باشد! تار عنکبوت عنکبوت می‎خواهد و جشن هالووین، عنکبوت های بزرگ و ترسناک!
یکی دوتا عنکبوت عروسکی هم تهیه کنید تا لابلای تارها، چشم انداز ترسناک صحنه عکاسی شما را کامل کنند.

آموزش عکاسی از کودک با تم هالووین

نقش مومیایی:

احتمالا نقش مومیایی برای عکاسی از کودک با تم هاووین یکی از ساده‎ترین گریم‎هایی است که حتی خود کودک هم از پس آن برمی‎آید. چند متری بانداژ (یا پارچه سفید مشابه آن) تهیه کنید و کودک را کمی باندپیچی کنید به طوری که سر و صورت و موها کمی پیدا باشد و توان حرکت از کودک سلب نشود.
خوشبختانه بازی کردن نقش مومیایی نیاز به گریم و استفاده از لوازم شیمیایی ندارد و ساده‎تر از چیزی است که فکرش می‎کنید.
اگر بیش از یک فرزند دارید، می‎توانید به هر یک نقش متفاوتی بدهید و یک عکس خانوادگی هالووینی ترتیب دهید. مثلا دختر جادوگر شما در حال طلسم پسر مومیایی شما، با چوب دستی سحرآمیز، قاب قشنگی خواهد بود.

شبح پرنده:

نقش اشباح در هالووین بسیار پررنگ است اما حالا که پای عکاسی از کودک با تم هالووین در میان است، بهتر است درونمایه طنز را هم چاشنی کار کنیم تا از لحاظ روحی مسبب لطمه به آن‎ها نشوید.
چند متری تور سفید تهیه کنید و آنها را به صورت مربع با ابعاد برش دهید. برای اینکه کودکتان احساس ترس نکند، در تمام مراحل آماده سازی او را دخیل کنید.
بعد از برش تورهای سفید، با همکاری فرزندتان، با ماژیک مشکی و قرمز لب و دهانی متناسب با سلیقه کودک روی تورها بکشید و برای هر کدام یک بادکنک هلیومی سفید بخرید.

چرا بادکنک هلیومی؟

شبح‎های دست ساز شما باید بین زمین و هوا شناور باشند و بادکنک هلیومی سفید، بهترین انتخاب در این راستا است. تورهای سفید را روی بادکنک پر شده با گاز هلیوم بگذارید به طوری که لب و دهان نقاشی شده روی تور، روی بادکنک جاگیر شود.
حالا این بادکنک‎های به ظاهر شبح را، در قسمت مناسب صحنه عکاسی خود جای دهید و از این حجم از خلاقیت، عکاسی کنید.

عکاسی از کودک با تم هالووین در منزل

ریسه لامپ کدو تنبل یا اسکلت:

از اواسط اکتبر، لوازم مربوط به جشن هالووین در فروشگاه‎ها سر به فلک می‎کشند و هر سال نسبت به سال قبل، تنوع بیشتری دارند. یکی از لوازم ساده بر تکمیل صحنه عکاسی، ریسه چراغ است که اغلب با کدو تنبل، اسکلت یا اشباح طراحی شده‎اند و در فروشگاه‎ها موجود می‎باشند.
البته ساخت ریسه‎های کاغذی با کاغذ رنگی و با کمک مستقیم کودک، خود یک سوژه ناب برای ثبت تصاویر هالویینی کودک است.

تجهیزات عکاسی از کودک با تم هالووینوسایل ضروری برای عکاسی از کودک با تم هالووین

خفاش و عنکبوت و کلاغ:

چند روز قبل از شروع جشن هالووین را به کاردستی درست کردن با فرزندتان اختصاص دهید که هم فال است و هم تماشا!
چند الگوی عنکبوت و خفاش را از گوگل عزیز پیدا کنید و در سایزهای مختلف روی کاغذ بکشید. در نهایت الگوها را روی کاغذ رنگی مشکی بگذارید دور آن را برش دهید.
این کاردستی‎ها را می‎‏توانید روی انتهای نخ بادکنک‎های هلیومی، روی دیوار یا به صورت ریسه‎ای داخل صحنه عکاسی بگنجانید.

عکاسی از کودک با تم هالووین

تل خفاشی:

یک دست لباس سیاه و یک کاردستی تل سر خفاشی، سوژه جدیدی برای عکاسی از کودک با تم هالووین خواهد بود که بسیار کم زحمت است.
یک تل ساده مشکی تهیه کنید و با تعدادی سیم قطعه قطعه شده که سر آن ها عنکبوت و خفاش نصب شده، یک تم هالوینی ساده برای عکاسی داشته باشید. البته ایده ساخت تل مخصوص هالووین آنقدر زیاد است که پیشنهاد می‎کنیم خودتان دست به دامن گوگل شوید و جست و جو کنید.

عکاسی از کودک با تم هالووین

  • مژده حسنی
  • ۰
  • ۰

تم آتلیه هفت سین و عکاسی از کودک با این تم در عید نوروز، یکی از محبوب ترین انواع تم آتلیه کودک برای عکاسی می باشد. نوروز یکی از رسوم قدیمی و باستانی ما ایرانیان است که ما همه ساله همراه با فرارسیدن بهار، آن را جشن می گیریم. یکی از رسوم رایج ما ایرانیان این است که در روز اول سال و لحظه تحویل سال در کنار خانواده و اقوام، دور سفره هفت سین جمع می شویم و برای ثبت این لحظات تکرار نشدنی، عکس می گیریم.

حال شما می توانید برای تهیه یک آلبوم عکس کودک و ثبت هرچه بهتر و جذاب تر این لحظات برای کودک دلبندتان، به یک آتلیه کودک مراجعه و جهت تهیه عکس با تم آتلیه هفت سین اقدام نمایید.

عکاسی با تم هفت سین در آتلیه

معمولا همه والدین علاقه مند به گرفتن عکس هایی از کودک خود در کنار سفره هفت سین هستند، اما گاهی با توجه به زیبا چیده شدن هفت سین، عکس ها به نظر شما جذابیت لازم را ندارند و یک جای کار می لنگد.

مهمترین قضیه در این راستا دیده شدن جزییات در عکس و انتخاب تم هفت سین مناسب با عکاسی از کودک است. پیشنهاد ما به شما مراجعه به یک استودیو عکس کودک است. زمانی که شما به آتلیه کودک مراجعه می کنید، بهترین چیدمان و دکوراسیون همسو با مناسبت نوروز و با بهره گیری از سفره هفت سین از قبل آماده شده است و بهترین عکاسان، آماده عکاسی از کودک شما با استایل ها و از زوایای مختلف هستند. در یک آتلیه کودک، بهترین تم آتلیه هفت سین موجود می باشد و این قضیه، ثبت تصاویری جذاب از کودک شما در کنار سفره هفت سین را به بهترین شکل، ممکن می سازد.

 

8 تم آتلیه هفت سین برای نوروز 99

 

تم آتلیه هفت سین
یک هفت سین ساده

 

تم آتلیه هفت سین
کودک با لباس زرد نشسته بر سر سفره هفت سین

 

تم آتلیه هفت سین
کودک با لباس سفید نشسته بر سر سفره هفت سین

 

تم آتلیه هفت سین
نوزادی با لباس صورتی سر سفره هفت سین

 

تم آتلیه هفت سین
کودک در حال بغل کردن تنگ ماهی

 

تم آتلیه هفت سین
تیپ کلاسیک دختر بچه با سیبی در دست

 

تم آتلیه هفت سین
نوزاد خوابیده در کنار هفت سین

 

تم آتلیه هفت سین
استایل پرنسسی دختربچه در کنار هفت سین

 

 

  • مژده حسنی